sobota, 10 maja 2008

Kokeshi



Na wieży stereo stoi kokeshi - tradycyjna drewniana lalka japońska. Jest podrzeżbiana i nie nadmiernie ubarwiona. Takie lalki mogą mieć różną postać i fryzurę, w niektórych domach japońskich są całe ich kolekcje zawierające egzemplarze z różnych regionów kraju. Tej laleczce dorobiłem uszy zapożyczone od "Nagamimiyozaru" naszego z Ayano logo-symbolu. Te "moje"
uszy uległy kiedyś uszkodzeniu, więc obecne dorobiła Ayano - bardziej rosochate.

Pisałem wczoraj o odawarskiej magicznej skrzyneczce. Trzeba dodać, że to rzemiosło artystyczne
nosi nazwę Hakone-zaiku, od gór Hakone w pobliżu Odawary. Góry i cały ten region bardzo mi się podobają. Rzemieślnicy- artyści utrzymują się z wyrobu tych drewnianych cacek, podobnie jak u nas okolica Wadowic i Kalwarii Zebrz. słynie z meblarstwa.

Wczoraj przyrządziłem pyszne curry kurczakowe, a dzisiaj dodałem do niego pozostały ze szpinaku groszek.

Brak komentarzy: