środa, 29 kwietnia 2009

Obserwacje

Od dzisiaj mam pewność, że "nasza" szpacza budka jest zamieszkana. Widziałem jak wylatuje z niej pani szpakowa z radosnym kwileniem. A w tunelu, w resztkach błotnistej wody taplała się znowu kaczka, ale tym razem w towarzystwie kolorowo upierzonego kaczora. Przeszedłem w odległości 1 metra od kąpielowej pary, ale nie zrobiło to na niej wrażenia. Znowu zapomniałem popatrzeć przez dłuższą chwilę w niebo, a mogłem zobaczyć jednego z pierwszych jerzyków. Mogą już być, od dłuższego czasu jest ciepła i słoneczna pogoda.
Na stronie www.bociany.ittv.pl/aplet/index_wmp.php obserwujemy z Ayano bocianie gniazdo w Przygodzicach. Czasem wysiadująca bocianica wstaje, wtedy można policzyć jaja. Jest ich pięć i jestem ciekawy, czy będzie pięć bocianiątek.

Brak komentarzy: